no-img
دنیای طرح

تحلیل مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری - دنیای طرح


دنیای طرح
مطالب ویژه
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PPT
تحلیل مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
ppt
اسفند 11, 1400
2/73 مگابایت
32 اسلاید
۱۰,۰۰۰ تومان

تحلیل مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری


تحلیل مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری

تحلیل مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری

مقبره شیخ شهاب الدین اهری

مقبره شیخ شهاب الدین اهری یکی دیگر از بناهای تاریخی ارزشمند شهر اهر است. که به سبب موقعیت و معماری خاص خود، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

موقعیت بنا

اهر، یکی از شهرهای خوش آب و هوای استان آذربایجان شرقی است. شواهد باستانی نشان می‌دهد که قدمت این شهر به قبل از اسلام و زمامان ساسانیان بازمی‌گردد.

این شهر میراث دار آثار تاریخی و دیدنی بسیاری نظیر؛ بازار اهر، خانه تاریخی قاسم خان، خانه بشیر آمر و همچنین آرامگاه شیخ شهاب‌الدین اهری. به عنوان یک مجموعه تاریخی خارق‌العاده است. این مجموعه بی‌نظیر در جنوب شهر اهر و در خیابان شیخ شهاب‌الدین واقع شده است.

تحلیل مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری

تاریخچه مقبره شیخ شهاب الدین اهری

بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری از آثار بجای مانده هنر و معماری دوره صفوی. و محوطه سازی و برخی بازسازی‌ها مربوط به دوره قاجار است. و همچنین آثاری از دوره ایلخانی نیز در آن کشف شده است.

شیخ شهاب‌الدین

شیخ شهاب‌الدین، عارف و شاعر نامدار قرن هفتم هجری قمری بوده است. که اثر مکتوب و باارزشی تحت عنوان عشق‌نامه را از خود به یادگار گذاشته است.

کاربری

به دلیل ایجاد فضاسازی و درخت‌کاری در اطراف این مجموعه. امروزه به صورت پارک اصلی شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مجموعه تاریخی با بناهای فاخر. در سال۱۳۱۱ هجری شمسی در زمره آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و همچنین در سال ۱۳۷۴ به موزه عرفان و ادب تغییر کاربری داده است.

تحلیل مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری

معماری مقبره شیخ شهاب الدین اهری

مجموعه تاریخی شیخ شهاب‌الدین اهری در محوطه‌ای وسیع  به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع ساخته شده است. که شامل بناهایی هماهنگ و مکمل همچون؛ ایوان رفیع آجری، مسجد، خانقاه و تعدادی حجره. در اطراف صحن با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع می‌باشد.

به شیوه آذری و اصفهانی پرداخت شده و یک مجموعه خانقاهی را به وجود آورده است. مجموعه شیخ شهاب‌الدین به صورت یک میان سرای بزرگ می‌باشد. که با نمای آجری و سنگی به همراه طاق‌نماهای آجری. و مقرنس‌کاری‌های گچی. به شکلی ممتاز و شگفت درمیان فضای سبز وسیعی خودنمایی می‌کند.

ادامه مطلب در پاورپوینت…

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری:

  • تحلیل
  • تصاویر
  • ساخت
  • طرح و سازه
  • معمار
  • معماری
  • تزیینات و…

پاورپوینت تحلیل مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری، به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دنیای طرح و در قالب ۳۲ اسلاید پاورپوینت تهیه شده است. و هم اکنون در اختیار شما کاربران عزیز قرار دارد. شما با دانلود فوری این پاورپوینت. یکی از بهترین منابعی جهت مطالعه مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری را در دست خواهید داشت. که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرد. لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.



موضوعات :
معماری ایران

درباره نویسنده

admin 512 نوشته در دنیای طرح دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *