no-img
دنیای طرح

طراحی داخلی مدرن - دنیای طرح - ایده و نکاتی در مورد طراحی داخلی مدرن


دنیای طرح
مطالب ویژه
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

طراحی داخلی مدرن
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
آبان 15, 1399

طراحی داخلی مدرن


طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن یکی از سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی است. در این مقاله هر آنچه که در مورد سبک دکوراسیون مدرن نیاز است بدانید را مورد مطالعه قرار داده شده است.

تاریخچه سبک مدرن

اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ میلادی سبک ‌مدرن در معماری بر اساس جنبش مدرنیسم به وجود آمد و وارد طرح‌های دکوراسیون داخلی شد. این سبک طراحی از معماری اسکاندیناوی و آلمانی الهام گرفته است. از آنجایی که در این سبک سادگی و نوگرایی وجود دارد در نیمه قرن بیستم بود که افراد بسیار زیادی به این سبک علاقه‌مند شدند و از آن در طراحی دکوراسیون داخلی منازل خود استفاده کردند.

طراحی داخلی مدرن

ویژگی‌های سبک دکوراسیون مدرن

اگر بخواهیم ویژگی‌های سبک دکوراسیون مدرن را در یک کلمه توصیف کنیم خواهیم گفت سادگی. مفهوم سادگی در طراحی دکوراسیون داخلی به معنی آن است که اگر می‌خواهیم مبلمانی را وارد فضای داخلی کنیم از مبل‌هایی استفاده ‌شود که دارای خطوط صاف و مستقیمی است. به عبارتی منحنی و جزئیات غیر ضروری در آنها دیده نمی‌شود.

سادگی به معنای آن است که:

طراحی فضا باید ساده و تمامی لوازم آن نیز از یک سادگی برخوردار باشد. ویژگی مهم تمامی لوازمی که در این سبک استفاده می‌شود کاربردی بودن آن‌ها است. لوازم کاملاً ضروری در این سبک از طراحی استفاده می‌شود. به عبارتی از تجمل گرایی و استفاده از لوازمی که هیچ‌گونه کاربردی در طراحی داخلی ندارد استفاده نمی‌شود.

مهم‌ترین رنگ‌هایی که در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود رنگهای خنثی است. دلیل استفاده از رنگهای خنثی این است که حس سادگی را به مخاطب القا کند.

اگر رنگ و تمامی لوازم کاربردی را در یک فضا تصور کنید. فضایی گرم، دلنشین، شیک، ساده، تمیز و مرتب بوجود می‌آید. این سبک از طراحی برای افرادی که به سادگی و نظم اهمیت زیادی می‌دهند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

طراحی داخلی مدرن

ترفندهایی برای اجرای سبک مدرن

رنگ‌های خنثی

پیش از این گفتیم بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون به سبک مدرن استفاده از رنگ‌های خنثی است. یکی دیگر از مواردی که طراحان دکوراسیون داخلی در استفاده از رنگ‌ها در این سبک رعایت می‌کنند. موضوع تک رنگی است به عبارتی به طور معمول برای یک المان تنها از یک رنگ استفاده می‌شود.

به این معنی که برای دیوار اتاق خواب تنها از یک رنگ برای مثال سفید استفاده می‌شود. این موضوع به ایجاد سادگی در فضای داخلی کمک می‌کند استفاده از رنگ‌های خنثی در کنار هم به صورت رنگارنگ حس سادگی را از فضا و محیط می‌گیرد.

طراحی داخلی مدرن

مصالح طبیعی

همیشه مصالح طبیعی حس آرامش و سادگی را به طور کلی در انسان به وجود می‌آورد؛ اما نکته دیگری که در عموم مصالح طبیعی وجود دارد تعادل است که رنگ‌های خنثی در محیط ایجاد می‌کند. برای مثال تصور کنید برای تمام دیوارهای سالن پذیرایی از رنگ سفید استفاده شود. همچنین تصور کنید پارکت‌های کف ساختمان از پارکت‌های چوبی خوش رنگ استفاده شود.

این پارکت‌ها فضای سرد و بی روح محیط را به فضایی گرم تبدیل می‌کند. تعادل در طراحی دکوراسیون داخلی موضوع بسیار مهمی است که برخی از افراد با خواندن چند مقاله و بدون دانش فنی طراحی‌هایی را انجام می‌دهند که در نهایت زیبا نخواهد بود همه چیز بر اساس اصول علمی که وجود دارد باید انجام شود.

مبلمان و اثاثیه

همانطور که پیش از این عنوان کردیم سبک مدرن سبکی ساده و به دور از تجمل گرایی است. تمامی لوازمی که در این سبک استفاده می‌شود برای ارضای نیازی تهیه می‌شود. کاربردی بودن تمامی لوازم یکی از موضوعات اساسی این سبک است. بنابراین هم در هزینه خرید لوازم صرفه‌جویی می‌شود و هم زیبایی منحصر به فردی به فضا دهد.

شاید این سبک برای بسیاری از افراد مناسب نباشد و افرادی که به دنبال لوازم تزئینی متعدد در فضای خانه خود هستند. طبیعتاً این سبک برای آنها مناسب نیست؛ زیرا تمامی لوازمی که در این سبک استفاده می‌شود برای یک ضرورت مشخص خریداری می‌شود و یک هماهنگی مناسب باید میان لوازم در فضا ایجاد شود.

 طراحی داخلی مدرن

رعایت سادگی

سادگی در تمامی فضای خانه ملزم به رعایت است. به عبارتی نمی‌توان گفت خانه‌ای به سبک مدرن طراحی شده است. ولی در آن گچ کاری، حکاکی و غیره برای زیبایی بیشتر ایجاد شده باشد. در فضای داخلی دکوراسیون سبک مدرن تمامی خطوط صاف و مستقیم و به دور از جزئیات هستند. همه‌ی عناصر تنها برای ضرورت به کار گرفته شده‌اند. در واقع این موضوعات یک مفهوم هستند که در نهایت فضای بسیار زیبا و جذابی را به محیط می‌دهند.

طراحی داخلی مدرن

فضای تمیز و منظم

یکی از ویژگی‌های بارز سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد فضای تمیز و منظم است. افرادی که دارای چنین ویژگی‌هایی هستند به چنین سبکی علاقه زیادی دارند. امروزه مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که هر گونه شلوغی و به هم ریختگی در محیط می‌تواند استرس افراد را افزایش دهد. بنابراین اگر فردی هستید که ترس و اضطراب بالایی دارید. شاید یکی از مواردی که می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند نظم و ترتیب فضایی است که در آن حضور دارید.

سبک مدرن تلاش می‌کند فضایی بسیار منظم و ساده را به وجود بیاورد این فضا به تمرکز بیشتر و احساس آرامش بیشتر در افراد کمک می‌کند.

فضای باز

بسیاری از خانه‌های امروزی با طراحی پلان باز طراحی نشده‌اند و بسیاری از خانه‌ها کوچک هستند؛ اما مفهوم فضای باز در دکوراسیون داخلی مدرن وجود دارد. برای رسیدن به این مفهوم نیازی نیست که حتما از خانه‌هایی با طراحی پلان باز استفاده شود؛ بلکه می‌توانید از تکنیک‌هایی برای نمایش فضای باز استفاده کرد. برای مثال نور بیشتر، آینه‌ها و رنگ‌های روشن به این موضوع کمک می‌کند که فضای خانه شما بزرگتر نشان داده شود.

 فلزات درخشان

یکی از المان‌های طراحی دکوراسیون مدرن استفاده از فلزهای درخشان و براق مانند استیل، کروم و استنلس است. به همین دلیل است زمانی که وارد خانه‌ای می شوید که با سبک مدرن طراحی شده است. بخش‌های مختلفی از خانه مانند صندلی، پایه‌های مبل، شیرالات، لوستر، نرده‌ها، دستگیره‌‌ی کابینت‌ها و غیره از فلزهای درخشان استفاده شده است.

نقطه کانونی

به طور معمول طراحان دکوراسیون داخلی در این سبک از یک دکوری یا مبل خاص برای ایجاد جذابیت بصری استفاده می‌کنند. این دکوری یا مبل خاص دارای ظاهر و یک طراحی بسیار منحصر به فرد است. به طور معمول یک المان به رنگ شاد در کنار سایر رنگ‌های خنثی بسیار چشمگیر است. در طراحی دکوراسیون مدرن به یک نقطه کانونی نیازمند است، این نقطه کانونی می‌تواند یک تابلو هنری خاص باشد.

طراحی داخلی مدرن

 

این مقاله در مورد طراحی داخلی مدرن توسط وبسایت تخصصی دنیای طرح ارائه شده است. امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی را برای شما کاربران عزیز فراهم کرده باشد. لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.



درباره نویسنده

admin 512 نوشته در دنیای طرح دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *