no-img
دنیای طرح

مقاله برج پیچنده - دنیای طرح - تحلیل پاورپوینت برج پیچنده سانتیاگو کالاتراوا


دنیای طرح
مطالب ویژه
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PPT
مقاله برج پیچنده
امتیاز 5.00 ( 6 رای )
ppt
آبان 9, 1399
2/5 مگابایت
23 اسلاید
۱۰,۰۰۰ تومان

مقاله برج پیچنده


مقاله برج پیچنده

برج پیچنده (Turning Torso به معنی ستون‌فقرات پیچنده) آسمانخراشی است در شهر مالمو سوئد که به دست معمار، مهندس عمران و هنرمند اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا طراحی و در اوت ۲۰۰۵ به‌طور رسمی افتتاح شده‌است. این برج ۵۴ طبقه‌ای ۱۹۰ متر ارتفاع دارد. پس از اتمام پروژه این برج رتبهٔ بلندترین سازه در کشورهای اسکاندیناویایی و دومین آپارتمان بلند در اروپا را از آن خود کرد. برج پیچنده در حال حاضر بلندترین آسمان‌خراش کشور سوئد می‌باشد.

مقاله برج پیچنده

معرفی برج پیچنده

این برج شامل ۹ مکعب است که حول یک محور مرکزی پیچ خورده‌اند. بالاترین بخش برج ۹۰ درجه نسبت به سطح مبنای آن چرخیده‌ است. در اصل هر طبقهٔ برج پیچنده شامل مقطعی مستطیلی است که حول محور مرکزی آن با زاویه‌ای مشخص چرخیده و به یک مقطع سه گوش متصل شده که یک داربست فولادی آن را محیط کرده‌است. دو مکعب پنج طبقه از نه مکعبی که روی هم قرار گرفته‌اند به فضای اداری اختصاص یافته‌است. ۱۴۹ آپارتمان زیبا و شیک نیز در طبقه‌های بالایی قرار دارند.

مفهوم برج

کالاتراوا در این طرح از اسکلت بدن انسان در هنگام چرخش نود درجه الهام گرفته‌است. در چرخش نود درجه بدن در پیچش قرار دارد و در برابر کمانش مقاومت می‌کند. چرخش نود درجه در یونان باستان فرمی کامل به شمار می‌رفته‌است و تندیس ورزشکاران را در این حالت می‌ساختند.

طرح پیشنهادی برج پیچنده

طرح پیش‌نهادی کالاتراوا بر اساس مجسمه‌ای ساخت خودش و الهام گرفته از اسکلت بدن انسان در مسابقه بازنده شد. پل اورسوند با طرح یک معمار دانمارکی ساخته شد و تأثیر گسترده‌ای بر توسعه اقتصادی منطقه گذاشت.

پیش زمینه طراحی

در سال ۱۹۹۵، پادشاه سوئد و ملکه دانمارک با امضا گذاشتن پای قراردادی، پیش‌نهاد می‌کنند پلی شهر مالمو در غرب سوئد را به کوپنهاگ در شرق دانمارک متصل کند. برای پوشش این دهانه هشت متری، به یک   سازه پیش‌رفته نیاز بود.

طراحی آن بین شش معمار نام‌دار در زمینه طراحی پل به مسابقه گذاشته شد. یکی از این معمارها سانتیاگو کالاتراوا بود که بابت ساخت پل آلامیو برای نمایشگاه ۱۹۹۲ والنسیا معروف شده بود.

عناوین اصلی و سرفصل‌های پاورپوینت تحلیل برج پیچنده:

  • معرفی بنا
  • معرفی معمار
  • تحلیل بنا
  • تصاویر بنا
  • مصالح
  • موقعیت بنا
  • ساخت بنا
  • طرح و سازه
  • کاربری بنا

تحلیل  مقاله برج پیچنده، به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دنیای طرح و در قالب ۲۳ اسلاید پاورپوینت تهیه شده است و هم اکنون در اختیار شما کاربران عزیز قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یکی از بهترین منابعی جهت مطالعه برج پیچنده را در دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک پروژه دانشجویی فوق‌العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرد. لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.



درباره نویسنده

admin 512 نوشته در دنیای طرح دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


2 پاسخ به “مقاله برج پیچنده”

  1. عطا گفت:

    عالیه خانم مهندس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *